جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۳۲:۰۷

پژوهشگاه صنعت نفت ارائه کرد
طرح توسعه یک میدان نفتی مبتنی بر راهبرد فناورانه

باشگاه خبری فراساحل: استخراج و تولید صیانتی و حداکثری نفت و گاز که از اهداف اصلی در صنعت بالادستی نفت به شمار می‌آید، در دهۀ اخیر به فناوری‎های پیشرفته نیاز دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازشانا، اهمیت فناوری در بخش بالادستی نفت به دلیل افزایش ضریب بازیافت است زیرا فناوری، ریسک استخراج و زمان مورد نیاز برای حفر چاه را کاهش می‌دهد و از طرفی بخش عمدۀ ارزش افزودۀ صنعت نفت و گاز در بخش بالادستی نهفته است. یکی از مهم‌ترین اهداف در بخش بالادستی صنعت نفت، ارائۀ طرحی جامع برای توسعۀ میدان با بیشترین میزان برداشت است که برای تحقق این هدف، استفاده از راهبردهای فناوری و همچنین فناوری‎های نوین در طرح توسعۀ میدان‌ها، نقش و اهمیت ویژهای دارد.

از این‌رو، نقش فناوری، بهره‌برداری از فناوری‌های جدید و توسعۀ فناروی در این زمینه بسیار اهمیت دارد که با توجه به منابع محدود، تدوین اولویت‎های راهبردی در حوزۀ فناوری برای توسعۀ صنعت نفت که به استفادۀ بهتر و موثرتر از این منابع منجر شود، به یکی از ضرورت‌های بخش بالادستی نفت بدل شده است. پژوهشگاه صنعت نفت نیز در پی اهداف پژوهشی خود و با تکیه چالش‌های فناوری در بخش کلان بالادستی صنعت نفت و راهبردهای فناوری مربوط به توسعۀ یک میدان نفتی «طرح توسعۀ یک میدان نفتی مبتنی بر راهبرد فناورانه» را استخراج و پیشنهاد کرده است.



  کد خبر : 2804
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :